7 rzeczy, które możesz natychmiast zrobić dla swojego zdrowia

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon1Share on LinkedIn0Share on Tumblr0

photo-1496951658395-5ea43dc50c3eSezon jesienno-zimowy nie rozpieszcza. Brak słońca, brak świeżych warzyw i owoców, pogoda zniechęcająca do ruchu na świeżym powietrzu – to wszystko sprawia, że spędzamy zbyt wiele czasu przed ekranem komputera.

Jest też dobra wiadomość – aby natychmiast poprawić swoje samopoczucie, nie musisz wcale stawiać całego życia na głowie. Oto kilka korzystnych dla zdrowia działań, które możesz wykonać każdego dnia. Od razu sprawią one, że poczujesz się lepiej a dodatkowo pomogą w profilaktyce chorób takich, jak zespól suchego oka, schorzenia kręgosłupa, spadek odporności.

1. Zrób sobie przerwę od ekranu komputera

Ślęczenie przed komputerem lub wpatrywanie się w ekran smartfona jest niekorzystne dla zdrowia kręgosłupa i wzroku. Może powodować takie schorzenia, jak zespół suchego oka, bóle głowy, bóle lędźwiowej części kręgosłupa. Jak uniknąć czarnego scenariusza? Wstań i przez 3 minuty spaceruj po pokoju. Wyjrzyj przez okno, przeciągnij się, najlepiej opuść na chwilę pomieszczenie. Rób sobie taką przerwę od ekranu co godzinę.

2. Wyjdź na spacer

Nie ma nieodpowiedniej pogody, są tylko nieodpowiednie ubrania – niezależnie od tego, czy właśnie pada deszcz, śnieg czy wieje wiatr, wyjdź na zewnątrz i spaceruj przez kwadrans. Taki spacer zahartuje twój organizm i poprawi twoje samopoczucie.

3. Wypij szklankę wody

Nawadniaj organizm! Często złe samopoczucie – brak energii, ból głowy, suchość oczu wynika właśnie z tego, że nie pijesz wystarczającej ilości wody. Picie 6-8 szklanek dziennie to minimum. Możesz pić zieloną herbatę, soki warzywne, niesłodzone soki owocowe i herbatki ziołowe. Pamiętaj, że kawa, mocna herbata i napoje energetyczne odwadniają organizm, zamiast go nawadniać.

4. Zrób 10 przysiadów

Gimnastyka, nawet jeśli trwa tylko minutę, poprawi krążenie i znacznie polepszy twoje samopoczucie. Jeśli masz prace biurową i całe dnie spędzasz w pozycji siedzącej, kilka przysiadów zrobionych raz na godzinę pomoże w profilaktyce schorzeń kręgosłupa.

5. Wywietrz pokój

Wpuść odrobinę świeżego powietrza do pokoju! Zimą centralne ogrzewanie lub klimatyzacja sprawiają, że niechętnie otwieramy okna. Warto zmienić ten zwyczaj i wymieniać powietrze w pomieszczeniach. To skuteczny sposób na profilaktykę zimowych infekcji.

6. Jedz kiszonki

Kiszonki to naturalne probiotyki i źródła witamin. Ich jedzenie działa doskonale na jelita i szczególnie zimą wzmacnia odporność. Włącz kiszone ogórki i kapustę do jadłospisu, a unikniesz przeziębień i dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

7. Zacznij używać ziół i przypraw

Chilli, imbir, czosnek, kurkuma, cynamon – te wszystkie przyprawy pomogą ci rozgrzać organizm, poprawić przemianę materii i wzmocnić odporność. Zacznij dodawać je do potraw, a szybko zauważysz ich dobroczynny wpływ na zdrowie.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.