Jak Coca-cola cukier zwyciężyła

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0

3980456-2984410957-cocaGdy na myśl przychodzi Coca-cola cukier pojawia się tuż obok niej. Całe szczęście to tylko stereotyp, bo producent najsłynniejszego na świecie napoju proponuje opcję kompletnie pozbawioną sacharozy, za to pełną naturalnego słodzika. Czym zatem jest stewia?

Coca-cola to zdecydowanie jeden z najbardziej uwielbianych napojów na świecie, który swoim smakiem zawojował każdy zakątek globu i króluje w sercach miłośników charakterystycznej nuty palonego karmelu nieprzerwanie od prawie 130 lat. Niestety czarna, gazowana ambrozja wzbudza skrajne emocje, a niektórym smakoszom (zwłaszcza dbającym o linię) wręcz spędza sen z powiek, bo w takich napojach jak Coca-cola cukier wydaje się być aplikowany w przerażających ilościach.

Całe szczęście wizjonerzy z Atlanty zadbali o opcję idealną nie tylko dla odchudzających się, ale także dla… diabetyków! Pozornie nierealne zadanie, polegające na „wyrzuceniu” cukru z napoju o najbardziej rozpoznawalnym, czerwonym logo na świecie zaowocowało także diametralną zmianą wizerunku i takim sposobem Coca-cola Life przybrała intrygującą postać z zieloną etykietą. Kolor wcale nie jest tutaj bez znaczenia, bo w tym najmłodszym wariancie ciemnego napoju rolę słodzika pełni stewia – niewielka roślina o wielkich możliwościach, rodem z Ameryki Południowej, występująca także w Stanach Zjednoczonych i uznawana za najsłodszą roślinę na kuli ziemskiej.

Wykorzystanie stewii do zastąpienia cukru w Coca-Coli wymagało kilku lat skrupulatnych badań, dlatego opcję Life koncern wprowadził do oficjalnego obrotu najpierw w Argentynie dopiero w 2013 roku, po dokładnym upewnieniu się, że główny, alternatywny dla cukru składnik w żaden sposób nie odbije się na zdrowiu smakoszy, a także na… smaku napoju. Nie ma bowiem wątpliwości co do tego, że to właśnie walory smakowe są sztandarowym znakiem rozpoznawczym produktów sygnowanych znakiem firmowym Coca-Coli. Wersja Life swoje pierwsze kroki stawia już także w Europie, którą podbija subtelnym, słodkim smakiem i niebanalnym kolorem etykiety.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.