Błąd 500 w sklepie PrestaShop – jak uzyskać więcej informacji o błędzie?

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0

pexels-photo-270700Twój sklep prężnie działa i myślisz, że już nic nie przeszkodzi Ci w zdobywaniu zysków, aż tu nagle… tajemniczy błąd 500. Może się on wyświetlać w różnorakiej formie – 500 Internal Server Error, HTTP 500 – Internal Server Error czy też HTTP Error 500. Ważne jest, by szybko sobie poradzić z tym problemem, umożliwiając zakupy naszym klientom. Czym jest błąd 500 i jak uzyskać więcej informacji na jego temat?

Błąd 500 – czym jest?

Właściwie to nie do końca wiadomo, co to za błąd. Nazywany jest on “błędem po stronie serwera”, czyli informuje nas o awarii na serwerze hostującym naszą stronę. Co to za awaria? Dlaczego wystąpiła? Tego niestety nie dowiemy się z komunikatu. Przyczyną problemu może być konfiguracja przy tworzeniu witryny, język PHP czy uprawnienia systemu.

Jak zdiagnozować błąd?

Po pierwsze, warto zdobyć więcej informacji o tym błędzie, aby móc go potem rozwiązać. Jak? Musisz włączyć funkcję wyświetlania zgłoszeń błędów z poziomu serwera FTP czy cPanelu Twojego serwera. Włączenie funkcji zależy od wersji oprogramowania sklepu.

Jeśli masz wersję PrestaShop od v1.4 do v1.5.2, najpierw otwórz plik config/config.inc.php i odszukaj fragment wiersza @ini_set(‘display_errors’, ‘off’). Zwykle znajduje się on w okolicy 29 wiersza. Teraz w podanym fragmencie zamień “off” na “on”.

W przypadku nowszych wersji Presty, w tym samym pliku trzeba odszukać w okolicy 28 linijki: define(‘_PS_MODE_DEV_’, false) i zmienić “false” na “true”. Gotowe! Dzięki temu uzyskasz dodatkowe informacje o błędzie. Jeśli już wiesz, w czym tkwi problem, naprawa Prestashop nie powinna przysporzyć Ci kłopotów.